mandag 20. februar 2012

Flere lørdagskurs utover våren!

Mars-kurset ble fort fylt opp, og etter stor iver og pågang, har jeg ryddet vei for to lørdagskurs til denne våren:

 28. april og 12. mai er det åpent for to nye dager i matgledens tegn - og du er hjertelig velkommen! 



Gjennomgangstema for kurs-dagen er bærekraftig matglede, og på menyen står fantastisk velsmakende, velgjørende, vill, vakker, vidunderlig og veldig enkel mat for alle kroppens sanser.

Vi skal skjære, skylle, smake, smatte, morte, mumse, motivere, mmm...e, leke, lytte, overraske, oppdage, eksperimentere, demonstrere, fantasere,  se, le, dele og nyte. Sammen med en håndfull skjønne mennesker (slik blir det hver gang), skal vi boltre oss i frodige, fristende og friske, økologiske råvarer  - fortrinnsvis uten gluten, meieriprodukter, hvitt sukker, gjær og tilsetningsstoffer. Og vi skal snakke om hvorfor vi velger nettopp disse ingrediensene og hvordan de gjør oss godt.

Når så er gjort, tenner vi i peisen, skjenker vin i glassene, setter de kosteligste retter på bordet og inviterer deres nærmeste til en smake-fest de sent vi glemme!



Kurset starter kl 11.00, vi setter oss til bords med gjestene våre kl 18.00 - ved peisen eller under eika - og blir sittende så lenge lysene brenner.

Har du selv lyst på en slik dag, kjenner du noen som kunne ønske seg det, eller vet du om noen som trenger det?

Send meg en mail eller ring 411 02 995 for påmelding og info!

Kurset koster 1750,- og inkluderer alle råvarer og festmiddag til deg og en gjest.  

3 kommentarer:

  1. Hei Cammilla. Jeg har akkurat kjøpt boken din Frokost. Fant tips til den i Antroposofi i Norge. (Hadde akkurat lest en artikkel min ene sønn hadde skrevet der, og satt og bladde litt da jeg oppdaget tipset til boken din.) Det er en nydelig bok, og jeg har sittet med nesa i den siden jeg hentet den for 2 dager siden. Har prøvd noen oppskrifter, og jeg bobler over av glede for at du har laget denne fantastiske boka. Gleder meg til å prøve ut flere av oppskriftene. Jeg kunne tenkt meg å være med på ett kurs eller flere i vår/sommer. Så også at du hadde laget deg smør :-) Jeg gjorde også det i vinter da det var "smørkrise" Lagde av fløte og en annen av seterrømme. Jeg lagde ikke for håndkraft, men brukte min gamle Kenwood maskin. Det gikk forholdsvis fort, og du værden så godt smør :-)Takk igjen for at du har laget en så flott bok.
    Hilsen Anita

    SvarSlett
  2. Hei Anita - så hyggelig at du har glede av Frokost - det er veldig stas for meg å få så begeistrede tilbakemeldinger! Og hjertelig velkommen skal du være på kurs her på kjøkkenet. Det er fortsatt litt plass igjen på kurset førstkommende lørdag. Ellers er det åpent kjøkken her hver fredag formiddag. Lørdag 12. mai har jeg også satt opp kurs.

    Hjertelig hilsen Camilla

    SvarSlett
  3. Til helgen er jeg i Heidelberg. 12. mai kan jeg ser det ut til. Hvordan kommer man fra Oslo og til deg? Har funnet ut at du holder til på Nesoddtangen? Jeg må bruke buss.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.